بردیا نیوز

جدیدترین اخبار ایران و جهان

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ بردیا نیوز خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

این ماشین لباسشویی بدون آب کار می کند.



خبرگزاری میزان: مسائل زیست محیطی جدید مانند کمبود آب در سراسر جهان، مخترعان آرژانتینی را تشویق به ساخت اولین ماشین لباسشویی کرده است که می تواند لباس ها را بدون استفاده از آب و با استفاده از دی اکسید کربن بشویید.

به گزارش نمایندگی بوش؛ دو مخترع آرژانتینی ماشین لباسشویی ابداع کرده اند که لباس ها را بدون استفاده از آب و دی اکسید کربن می شویند. مشکلات زیست محیطی اخیر در جهان، مانند کمبود آب، الهام بخش مخترعان آرژانتینی برای ساخت اولین ماشین لباسشویی است که می تواند لباس ها را بدون استفاده از آب و با دی اکسید کربن بشویید.


«نیکلاس آرایا» و «نیکلاس ووکسانوویچ» دو دانشجوی دانشگاه دولتی کوردوبا که در رشته طراحی صنعتی تحصیل می کنند، برای اولین بار در جهان ماشین لباسشویی با قابلیت استفاده از دی اکسید کربن ساخته اند. کربن به جای آب این اختراع عمدتاً برای مکان هایی مانند هتل ها و خشکشویی ها در نظر گرفته شده است که برای هر چرخه شستشو بیش از 300 لیتر آب مصرف می کنند که بیشترین مصرف آب را در مقایسه با منازل دارند.

پروژه ساخت این ماشین لباسشویی در مسابقه ملی نوآوری در سال 2012 مورد تقدیر قرار گرفت. جوانانی که این ماشین لباسشویی را ایجاد کردند، گفتند که علاوه بر اهمیت آن در زمینه طراحی صنعتی و آن، همیشه به دنبال یک نسخه از آن بودند. اهمیت برای جهان، می تواند به حل مشکل کمبود آب آشامیدنی در سراسر جهان کمک کند. .

آنها ادامه دادند: از آنجایی که مدام به فکر تولید دستگاهی بودیم که بتواند مصرف آب را کاهش دهد، مشکل شستن لباس ها توجه ما را به خود جلب کرد و تصمیم گرفتیم ماشین لباسشویی هایی را که بیش از 100 لیتر هدر می دهند در بازار جایگزین کنیم. مقدار آب در هر ماشین لباسشویی علاوه بر شستشوی لباس، ماشین لباسشویی بسازیم که آب کمتری مصرف کند.

آنها برای تعمیرات لباسشویی بوش شروع به کار روی این موضوع کردند و در ادامه تحقیقات خود متوجه شدند که دی اکسید کربن موجود در شوینده های شیمیایی می تواند لکه های چرب را از روی لباس ها پاک کند و حتی پس از شستن آنها را خشک کند و پس از تحقیقات بیشتر متوجه شدند که می توان به جای آن از دی اکسید کربن استفاده کرد. آب برای شستن لباس.


در این زمینه با کمک نخبگان شیمیایی کشور اقدام به ساخت مواد فوق کردند; علاوه بر این، آنها یک لباسشویی با سطلی ساختند که می تواند 20 کیلوگرم لباس را بشویید تا از هدر رفتن آب در هتل ها و خشکشویی ها که آب بیشتری مصرف می کنند جلوگیری شود.


[ بازدید : 105 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 14 دی 1402 ] [ 10:04 ] [ بردیا نیوز ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]