بردیا نیوز

جدیدترین اخبار ایران و جهان

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ بردیا نیوز خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

حریرچی مطرح کرد؛ سفر های نوروزی عامل شیوع گسترش ویروس کرونا


معاون کل وزارت بهداشت گفت: سفرهای نوروزی عامل اصلی افزایش آمار مرگ و میر روزانه کرونا خواهند بود.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در 26 اردیبشهت ماه سال ۹۹ آمار مرگ و میر روزانه مان 35 تا 50نفر بوده اما در تعطیلات عید فطر و ۱۴ و پانزدهم خرداد و شهادت امام جعفر صادق با افزایش ۶۰ درصدی میزان مرگ و میر مواجه شده بودیم که تعداد فوت هموطنانمان در ۱۸ تیر به ۲۱۰ تا ۲۲۰ نفر رسیده بود.

او افزود: در شهریور ماه طی چند روزمتوالی روزانه ۱۰۱ تا ۱۲۰ نفر از هموطنانمان را از دست می دادیم که علت اصلی افزایش آمار مرگ ومیرها عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مسافرت های بود که در تعطیلات شهریور اتفاق می افتاد، به همین منظور از اواخر مهر تا اوایل آبان ماه شاهد فوت نزدیک به 500 نفر طی 24ساعت بوده ایم.

حریرچی گفت: قطعا در ایام نوروز که با تعطیلات بیشتری مواجه هستیم و همچنین سرد بودن هوا صددرصد با رفتن به مسافرت های غیر ضروری نگران افزایش آمار مرگ و میر روزانه خواهیم بود.

او بیان کرد: هرگونه سفر باعث افزایش تردد، تجمع و کاهش تهویه هوا خواهد شد، امکان ابتلای افراد به کرونا شدیدا افزایش خواهد یافت. باتوجه به این که افراد در داخل ماشین از ماسک استفاده نمی کنند بنابراین این امر سبب می شود تا از هر 250خودرو با 4سرنشین یک ابتلای بیشتر در روز را داشته باشیم.

حریرچی تصریح کرد: کمتر از ۱۰ درصد مسافران به هتل ها می روند و بیش از 90درصد سفرهای ما به خانه های دوستان و اقوام ختم می شود که این امر موجب شیوع هرچه بیشتر ویروس خواهد شد.

انتهای پیام/



[ بازدید : 214 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 22 اسفند 1399 ] [ 23:20 ] [ بردیا نیوز ]

[ ]

دستور پادشاه عربستان برای چند عزل و نصب مهم در کابینه


ملک سلمان با صدور دستوری پادشاهی چند مقام سعودی را عزل و جانشین‌های آن‌ها را منصوب کرد.

به نقل از خبرگزاری عربستان سعودی "واس"، ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دستوری پادشاهی را برای عزل و نصب تعدادی از مقامات بلند پایه سعودی صادر کرد.

براساس این دستور، محمد بن طاهر بنتن، وزیر حج و عمره از سمت خود برکنار و عصام بن سعد بن سعید به عنوان جانشین او در وزارت حج و عمره و وزیر مشاور پادشاه منصوب شد.

همچنین، ابراهیم بن سلیمان بن عبدالله رئیس دادگاه عالی اداری این کشور از مقام خود عزل و علی بن سلیمان السعودی به عنوان جانشین او در این سمت منصوب شد.

پادشاه سعودی، عبدالهادی بن احمد المنصوری را از سمت ریاست سازمان هواپیمایی عربستان سعودی برکنار و عبدالعزیز بن عبدالله الدعیلج را به عنوان جانشین او انتخاب کرد.

در حکمی دیگر از ملک سلمان، عبدالهادی بن احمد المنصوری به عنوان دستیار وزیر خارجه در امور اجرایی و عبدالعزیز بن عبدالرحمن بن العزیز العریفی به عنوان دستیار وزیر ترابری این کشور منصوب شدند.

همچنین محمد بن طویلع السلمی دستیار وزیر منابع انسانی و توسعه اجتماعی از این سمت برکنار و ماهر بن عبدالرحمن بن إبراهیم القاسم به عنوان معاون وزیر منابع انسانی و توسعه اجتماعی منصوب شد.

براساس این دستور پادشاه سعودی، سمیر بن عبدالعزیز بن محمد الطبیب هم به عنوان مشاور دبیرکلی کابینه وزرا منصوب شد.

انتهای پیام/



[ بازدید : 206 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 22 اسفند 1399 ] [ 23:19 ] [ بردیا نیوز ]

[ ]

عضو هیئت مذاکره یمن: پیشنهاد آتش‌بس آمریکا همان شروط عربستان بود


عضو هیئت مذاکره کننده یمن می‌گوید که پیشنهاد فرستاده آمریکا همان شروط ائتلاف متجاوز برای آتش بس بود.

به نقل از الجزیره، عبدالملک العجری عضو هیئت مذاکره کننده یمن در واکنش به پیشنهاد فرستاده آمریکا در مورد آتش بس در یمن، این پیشنهاد را غیرقابل اجرا خواند.

عبدالملک العجری گفت: پیشنهادات فرستاده آمریکا به یمن، همان شروط عربستان برای آتش بس است.

عضو هیئت مذاکره کننده یمن تصریح کرد: اگر این پیشنهادات آمریکا قابل قبول بود، آن را از عربستان می پذیرفتیم و دیگر نیازی به فرستاده آمریکایی نبود.

ساعتی پیش لیندرکینگ فرستاده آمریکا به یمن با ادعای اینکه طرحی را برای آتش بس در یمن ارائه کرده گفت: منتظر پاسخ حوثی ها به پیشنهاد آتش بس هستیم.

او با اذعان به اینکه انصارالله یمن نقشی اساسی را در یمن ایفا می کند و امکان نادیده گرفتن آن وجود ندارد مدعی شد: سعودی ها آمادگی دارند تا با درگیری در یمن به شیوه ای متفاوت از شش سال گذشته عمل کنند.

انتهای پیام/



[ بازدید : 289 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 22 اسفند 1399 ] [ 23:19 ] [ بردیا نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]