بردیا نیوز

جدیدترین اخبار ایران و جهان

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ بردیا نیوز خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

چه کسی دیگر نیاز دارد معمایی پشت واکسن هپاتیت را بشناسد؟



کودکان در مهد کودک در معرض خطر هپاتیت A هستند. برای مثال کودکان هیچ نشانهای از آلودگی ندارند. همه زنان باردار در طول حاملگی باید برای هپاتیت B تست بدهند. همه بیماران از این مراحل عبور نمی کنند و در بسیاری از موارد ذیل اولین تظاهر این سندرم سارکوم کاپوزی یا پنومونی ناشی از پنوموسیستیس کارینی می باشد . سارکوم کارپوزی و پنومونی پنوموسیستیس کارینی در افراد همجنس باز می تواند در ارتباط با نقص ایمنی زمینه ای باشد و سرانجام اختلال ایمنی ناشناخته به نام سندروم نقص ایمنی اکتسابی ( AIDS ) شناخته شد . در سال 1981 پنج مورد پنومونی ناشی از پنوموسیستیس کارینی در مردان هم جنس باز در لوس آنجلس گزارش گردید در حالیکه این بیماری قبل از ارائه گزارش مذکور نوعی نئوپلاسم بسیار نادر به حساب می آمد و در افراد مسن عارض می شد . هرچند در یک مطالعه اخیر، عنوان شده است که واکسن هپاتیت A روش ارجح پروفیلاکسی هم در قبل و هم در بعد از تماس است. بهتر است قبل از اهدای خون با پزشک مرکز صحبت کنیم. یه همین دلیل توصیه میشود حتماً پس از مشورت با پزشک مصرف این گیاه را شروع کنید. مصرف سیلی مارین میتواند عوارضی مانند سردرد و حالت تهوع به همراه داشته باشد و بهتر است هرگز بدون مشورت با پزشک مصرف نشود.

بنابراین توصیه میشود بههیچعنوان عصارهی چای سبز را بدون مشورت با پزشک متخصص کبد مصرف نکنید. علیرضا دلاوری، متخصص گوارش و کبد و رئیس پژوهشکده گوارش و کبد بیمارستان شریعتی، گفت: به التهاب کبد به هر علتی، هپاتیت گفته میشود. همچنین پزشکان برای محافظت از خود در برابر هپاتیت آ، پیش از سفر به هر شهر یا کشوری که در آن هپاتیت A زیاد است به منظور دوری از آیتمهای آلوده مواد غذایی نظیر میوه و سبزیجات، واکسیناسیون را توصیه میکنند. برای درمان بیمارانی با شرایط حاد، پزشکان معمولا داروهایی را تجویز می کنند که می توانند با کاهش سطح فعالیت ویروس، از آسیب های جدی به کبد جلوگیری کنند. البته مطالعات انسانی بر روی سیلیمارین چندان نتیجهبخش نبودهاند؛ ولی برخی پزشکان ممکن است مصرف این ماده را توصیه کنند. خار مریم: حاوی ماده فعال سیلیمارین است، نام کلی سه ترکیب مرتبط با فلاونوئید به نام فلاونولیگنانها (سیلیبین یا سیلیبینین، سیلیدیانین و سیلی کریستین). طبق مطالعات حیوانی و سلولی، سیلیمارین با خنثی کردن ویروس هپاتیت C از آسیب کبدی جلوگیری می کند.

شایع ترین داروها برای درمان این عارضه Nucleoside/nucleotide analogues (NAs) هستند؛ ولی این روش درمانی فقط ویروس را سرکوب می کند و به ندرت منجر به ریشه کنی عفونت می شود و همین امر درمان را با مشکل مواجه می کند. این بیماری چه علائم و چه عوارضی دارد و چطور درمان میشود؟ در نمونهبرداری از بافت کبد و بررسی آن، آسیب سلولهای کبدی مشخص میشود و میتوان تشخیص را تأیید کرد. اگر این آمپول به بازار عرضه شود با توجه به قیمت کم آن، انتظار می رود بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. این اهمیت در گروههای خاص که دارای رفتارهای پرخطر هستند و زمینه انتقال بیماری را دارند و همچنین افرادی که دارای مشاغل پرخطر می باشند بیشتر مورد توجه قرار دارد لذا به منظور تعیین شیوع ویروس ایدز در گروههای فوق طرح بررسی شیوع HIV در گروههای دارای رفتار پرخطر و در معرض خطر طراحی شده تا بتواند به میزان شیوع HIV در دو گروه دارای مشاغل پرخطر و دارای رفتار های پرخطر را تخمین زد و با توجه به میزان شیوع مداخلا ت مناسب طراحی گردد. علائم خفیف گوارشی آن پس از 6 تا 10 هفته مشاهده میشود و دو هفته تا سه ماه طول میکشد. این ویروس در مدفوع افراد آلوده وجود دارد که از طریق روده وارد بدن انسان میشود و عمدتاً در اثر نوشیدن آب آلوده انتقال پیدا میکند.

خواب کافی و باکیفیت برای داشتن بدنی سالم ضروری است و به بهبود مشکلات نظیر اضافهوزن نیز کمک میکند. حداقل ۱۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش روزانه و تحرک هوازی میتواند با افزایش سوختوساز بدن به بهبود کبد کمک کند. شمارش کامل خون یا CBC به تعداد و انواع سلول های خون فرد را بررسی می کند. برای ساخت واکسن بخشی از ویروس را که پروتئین سطح می سازد (ژن پروتئین سطح) در سلول های مخمر قرار می دهند. برای پوست کردن سالاک باید نوک آنرا فشار دهید و پوست آنرا تکه تکه جدا کنید. سعی کنید بین ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانهی باکیفیت داشته باشید. اگر مادری عفونت هپاتیت B داشت برای نوزاد باید ایمنوگلوبولین و یک دوز هم واکسن تا 24 ساعت اول تولد باید استفاده کرد. به همین علت آب فاضلاب می تواند به عنوان گزینه ای جدی برای انتقال ویروس مطرح شود. این بیماری از طریق خون نیز به ندرت قابل انتقال است به همین دلیل در افراد معتاد و تزریق مواد مخدر با سوزن مشترک این بیماری دیده می شود البته مگس نیز به عنوان یک ناقل مکانیکی معرفی شده است اما تحقیقات درستی در این زمینه صورت نگرفته است در حالی که بچه ها اغلب در زمان ابتلاء هیچ علامتی ندارند اما می توانند آلودگی را به دیگران سرایت دهند.

هپاتیت التهاب سلول های کبدی است، هپاتیت بیشتر در اثر عفونت ویروسی رخ می دهد که می تواند یک بیماری حاد یا مزمن باشد؛ هپاتیت A از طریق دهانی منتقل می شود، اغلب بخاطر آلودگی آب یا بهداشت ضعیف و در زمان مسافرت رخ می دهد، در مکان های مراقبت روزانه و خانه های سالمندان نیز شایع است، می توان از این هپاتیت با استفاده از واکسن پیشگیری کرد. از آغاز پاندمی ایدز در جهان تا اواخر سال 2003 بیش از 22 میلیون مورد مرگ اتفاق افتاده است که فقط 3 میلیون مورد مرگ در سال 2003 رخ داده است . در طول سالهای 1983 - 1981 - بالغ بر 2800 مورد AIDS از امریکا و 21 کشور دیگر گزارش گردید این رقم سیر تصاعدی را طی کرده بطوریکه در سال 2003 تعداد موارد جدید 5 میلیون مورد ذکر شده است .همه روزه حدود 14000 مورد جدید عفونت ناشی از ویروس ایدز در سطح جهان حادث می شود که 95 درصد آن در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد . این بیماری هم اکنون به یک معضل خطرناک جهانی تبدیل شده است که امروزه تعداد بسیاری از مردم جهان به آن مبتلا می باشند.

با توجه به آزمایش PCRکه تعداد ویروسها از ۴۲۰۰۰۰۰۰ به ۹۰۰۰۰ رسیده .فرموده بودیدجواب آزمایش Hbe Ag و Hbe Ab را براتون بفرستم.Hbe Ag منفی شده ولی Hbe Ab هنوز مثبت نشده. هپاتیت به التهاب کبدی گفته میشود که معمولاً توسط الکل، مواد شیمیایی و همچنین انواع ویروسها ایجاد میشود. IgM آنتی بادی: این تست در صورتی که تازه به ویروس مبتلا شده باشید مثبت میشود و ممکن است بین 3 تا 6 ماه مثبت بماند. عوامل متعددی میتواند باعث هپاتیت گردد پس این تست برای تشخیص اینکه آیا این علائم ناشی از ویروس هپاتیت A است؟ آنتی بادی های IgG برای چندین سال و معمولا تا آخر عمر در بدن فرد قابل شناسایی است و فرد را در برابر عفونت مکرر توسط همان ویروس محافظت می­کند. هپاتیت نوع A و E معمولا بر اثر مصرف آب و غذای آلوده ایجاد می شوند. هپاتیت نوع B، C و D معمولا نتیجه تماس با مایعات آلوده بدن هستند. تاکنون پنج ویروس اصلی هپاتیت شناخته شده است که به عنوان هپاتیت نوع A، B، C، D و E شناخته می شوند. شش نوع ویروس هپاتیت A، B، C، D، E و G تا به حال معرفی شدهاند.

از سوی دیگر مواردی گزارش شدهاند که زردچوبه تأثیرات مخربی بر کبد داشته است. مصرف ماهی آبهای آزاد و دیگر ماهیهایی که درصد اسیدهای چرب امگا ۳ بالایی داشته باشند میتوانند به کاهش التهاب کبد کمک کند. وی افزود: بعضی ویروسهای دیگر مانند انواع ویروس کرونا هم میتوانند باعث هپاتیت شوند؛ اما ایجاد التهاب کبد به دنبال ابتلا به کرونا، نادرتر است. با توجه به اینکه علائم و نشانه های انواع هپاتیت تقریبا مشابه یکدیگر است؛ سعی می کنیم پس از معرفی هر سه نوع هپاتیت رایج، به معرفی علائم ابتلا و عوارض ابتلا به هپاتیت آ اشاره کنیم. 1 - دوره نهفتگی ( دوره کمون ) : این دوره متغیر است و هر چند فاصله زمانی بین ورود ویروس به بدن و مثبت شدن تست سرولوژیک در حدود 3 - 1 ماه است ولی فاصله بین عفونت ناشی از HIV و تشخیص ایدز از دو ماه تا 10 سال متغیر است . دلایل این مشکل از بثورات بیضرر تا شرایط جدیتر متغیر است.

کبد علاوه بر اینکه مسئول جداکردن مواد مغذی از غذاهایی است که از سیستم گوارشتان عبور میکنند است، صفرا نیز ترشح میکند که به بدن در هضم غذا و دفع سموم کمک میکند. عملکرد آن به این صورت است که سموم بدن را فیلتر کرده و با تجزیه کردن آنها، بدن را از این مواد مهلک پاکسازی میکند. اما درکنار گذراندن دورهی درمان مصرف داروهای مناسب؛ مواد غذایی مصرفی نیز ممکن است بتواند بر روند بهبود بیماری تأثیر داشته باشد. اکثر افراد از هپاتیت E حاد بدون عارضه بهبود مییابند. بسیاری از افراد در معرض خطر گاهی بدون اینکه هیچگونه علامتی داشته باشند دارای آنتی بادی ضد HIV می باشند . 2 -سیر طبیعی : طیف بالینی عفونت ناشی از HIV از حالت ناقلی بدون علامت تا ایدز آشکار متفاوت است . اگر انقلابی در واکسیناسیون و درمان بیماران صورت نگیرد جمعیتی فراوان به این بیماری مبتلا و یا از بین خواهند رفت چرا که ویروس در حال گسترش است و موارد ایدز و مرگ های ناشی از آن در سطح جهان رو به افزایش می باشد . اگرچه افرادی که مبتلا به هپاتیت ویروسی هستند، داروهای بیشتری نسبت به گذشته باید مصرف کنند؛ اما درمان هنوز به زمان نیاز دارد.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از دکتر زنان و زایمان تهران ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.


[ بازدید : 22997 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 25 مرداد 1402 ] [ 12:11 ] [ بردیا نیوز ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]